Friday 29 March 2013

Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Drink


Hai-O Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Drink adalah 100% garam buluh organik diformulasi berasaskan remedi tradisional Korea yang diwarisi sejak 1300 tahun dengan sejarah dan penggunaan yang terbukti. Garam laut dimasukkan ke dalam buluh dan ditutupi tanah liat. Kemudian, buluh itu dibakar berulangan dalam relau bagas pada suhu 1000 C-1500 C dengan menggunakan pokok pine. Pembakaran berulangan pada suhu tinggi dapat menyikirkan toksin dan logam berat garam laut. Pada masa yang sama garam laut menyrap semua elemen mikro daripada buluh, tanah liat dan pokok pine.

Kelebihan:

  • Tinggi dengan magnesium yang merupakan mineral untuk jantung. Magnesium membantu mengawal penyakit tekanan darah tinggi, membantu penyerapan kalsium, mengekalkan keseimbangan bendalir badan, mengawal pengecutan otot dan menguatkan daya ingatan.
  • Menyeimbangkan pH badan supaya cenderung kepada beralkali lemah (pH darah badan yang sihat  adalah antara 7.35-7.45). Dengan ini, sistem imunisasi diperkuatkan dan darah dapat mencegah jangkitan penyakit.
  • Mengandungi kandungan  mineral kalium, kalsium, besi, zink  dan magnesium yang lebih tinggi daripada garam biasa. 
    • Prof Dr. Pauling, 2 kali pemenang Anugerah Nobel juga menyatakan bahawa kekurangan bahan mineral adalah penyebab utama pelbagai penyakit zaman moden. Walaupun kandungan mineral yang diperlukan badan rendah, namum, badan manusia hanya boleh memperoleh mineral tersebut daripada diet biasa.
  • Mempunyai kebolehan untuk menyikirkan radikal bebas dan membuang toksin badan lalu memperbaiki  tubuh badan yang lemah dan melambatkan proses penuaan.
  • Menyembuhkan sel badan yang rosak dan mencageh pertumbuhan sel-sel yang tidak sihat.
  • Ia adalah 3 kali lebih efektif daripada garam biasa untuk membasmi kuman dan mencegah kerosakan gigi.
Cara Penggunaan:

Tuangkan sebungkus Hai-O Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Drink ke dalam gelas (200ml). Tambah dengan air atau jus, kacau dan hidangkan.


No comments:

Post a Comment