Wednesday 27 March 2013

Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Cooking Salt Powder


Garam merupakan bahan yang diperlukan dalam kehidupan seharian, jadi memilih dan mengambil garam yang terbaik adalah sangat penting. Kesihatan keluarga adalah tanggungjawab kita semua!

Akan tetapi, garam buatan zaman moden mengandungi 99% natrium klorida (NaCl) dan bersifat asid. Ia mengalami kehilangan elemen mikro dalam proses pengilangan dan mengandungi aditif. Dr Numada Isgimu, Pengerusi Composite Medical Association, Jepun menyatakan NaCl adalah punca pertama penyakit tekanan darah tinggi. Oleh itu, adalah amat bahaya jika garam buatan digunakan dengan banyak.

Hai -O Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Cooking Salt Powder adalah 100% diperolehi dari sumber semulajadi. Ia bersifat alkali (pH 10.5-11.0) dan mengandungi 70-80 bahan mineral dan elemen mikro.

Kelebihan :

  • Kaya dengan bahan-bahan mineral dan elemen mikro iaitu magnesium, kalsium dan kalium yang membantu mengekalkan keseimbangan ion badan.
  • Garam bersifat alkali dapat menyeimbangkan pH badan supaya cenderung kepada beralkali lemah.
  • Mengekalkan keseimbangan nutrien badan dan mempertingkatkan kadar metabolisme.
Cara Penggunaan

Hai-O Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Cooking Salt Powder sesuai digunakan sebagai bahan perasa dalam masakan untuk menambah rasa sedap sayuran, lauk pauk dan sebagainya.




FB : Nadialydia


No comments:

Post a Comment