Sunday 21 July 2013

Maixara & Strawberry



4 KHASIAT STRAWBERRY UTK KECANTIKAN KULIT ------------------------------- Wajib Baca! Sbb ianya antara kandungan dlm produk2 keluaran Maixara..

1. Maixara c sential

2. Maixara slim look

3. Maixara white essential

4. Maixara Miracle essence

Mesti ramai x tahu kan khasiat strawberry ni. Jom bacakan khasiatnya di bawah:
1. Vitamin C Kandungan vitamin C yang terdapat dalam buah strawberi lebih banyak berbanding 1 buah jeruk orange, kerana strawberi memberikan 94 miligram vitamin C atau 1.5 keperluan vitamin C harian. Umum mengetahui Vit C adlh sumber nutrien utama utk kecantikkan dan kesihatan kulit.
2. Mengubati Jerawat Kandungan asam salisiat di dalam strawberry mempunyai manfaat untuk mengubati jerawat secara alami.
3. Menghaluskan kulitBuah strawberry mampu mengangkat sel-sel kulit mati. Gunakan stroberi ini sebagai lulur mandi. Untuk mendapatkan manfaat lebih, campurkan strawberi yang telah dihaluskan ini dengan susu dan minyak zaitun. Selain menjadi lebih halus, kulit pun akan tampak lebih cerah.
4. Mengandungi Antioksida Yang Baik Untuk Kulit & Elak KanserMengandungi antioksida yang memerangi unsur radikal bebas atau penyebab kanser. Buah ini juga mengandungi vitamin K, mangan, Folic Acid, Potasium, Riboflavin, Vitamin B5, Vitamin B6, magnesium dan Omega 3. Makan semangkuk strawberry yang dihancur (5 sudu) boleh memberikan kandungan kolagen yang boleh mencantikkan kulit anda juga.

No comments:

Post a Comment